divendres, 17 de desembre del 2010

MÚSICA I CINEMA (III): METRÒPOLIS


A classe hem vist la pel·lícula Metròpolis... dedica una entrada del teu bloc a aquest film i inserta un pase de diapositives fet amb Picasa on surtin aquests personatges i/o elements:
  • Fritz Lang (el director)
  • El protagonista masculí (Freder)
  • La protagonista femenina (Maria)
  • El robot
  • John Fredersen (El pare de Freder)
  • Rotwang (el científic)
  • Metròpolis (la ciutat)
Després afegeix un breu comentari sobre cada element.


LA TÈCNICA DEL LEITMOTIV

Com ja saps, Metròpolis és una pel·lícula muda i la música juga un paper importantíssim, ja que es converteix en el complement imprescindible a les imatges. La banda sonora que acompanya aquest film fa servir una tècnica compositiva inventada a l'òpera romàntica: el leitmotiv. 

Consisteix en associar un motiu o tema musical als principals personatges i situacions. Aquests leitmotivs es van repetint al llarg del film, bé quan apareix el personatge, o bé per fer-ne referència encara que no sigui present. Si la banda sonora està ben composada, els leitmotivs evolucionen de la mateixa forma que ho fa el personatge o situació associada. Per exemple, un tema d'amor pot esdevenir en una tema fúnebre si un dels protagonistes mor... Aquest sistema s'aplicarà al món del cinema amb gran èxit des del primer moment.


ELS LEITMOTIVS DE METRÒPOLIS

Aquí tens una selecció dels principals leitmotivs de Metròpolis. Inserta'ls al teu bloc i fes una descripció del caràcter de la música de cada tema. Assigna també un títol significatiu a cada motiu (per exemple “tema del futur", "tema de la mort" etc.). Els temes són originals, ja que la música ha estat creada expressament per al film, però en el n. 5 es cita una melodia gregoriana anomenada Dies Irae. Inclou informació sobre aquest tema en la descripció corresponent.






Observa el trailer del film (de la darrera restauració) i comenta-ho

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada